ماشین های بافندگی پروژکتایل:

وزن کم و حجم ناچیز پروژکتایل ، وجود راهنمای پروژکتایل را ضروری می سازد بدین ترتیب پروژکتایل در تماس با نخ ها قرار نمی گیرد بلکه از داخل کانالی عبور می کند که از چنگال های نازکی به شکل یک دست نیم بسته تشکیل شده است. این ردیف چنگال ها در لحظه پرتاب پروژکتایل از زیر نخ ها بالا می آیند و در هنگام ضربه دفتین به پایین بر می گردند ، به همین منظور بر روی دفتین و بسیار نزدیک به شانه نصب شده است و با نخ های تار تماس ندارند یا اندکی آنرا لمس می کنند زیرا شانه راه را برای آنها باز می کند . مدل های تازه ماشین های پروژکتایل مجهز به انواع جدیدی از دندانه های راهنما شده اند که برای کاهش تنش برروی نخ های تار و پود ، تقسیم شده و به صورت یک در میان قرار گرفته اند . بدین ترتیب امکان استفاده از نخ های بسیار خاص ، مانند نخ های بدون تاب یا کیفیت بالا را میسر می کند.

اصول کار پرتاب به شرح زیر است:

یک میله پیچشی وجود دارد که یک طرف آن به یک نقطه ثابت محکم شده و طرف آزاد آن به وسیله یک شیار دندانه دار با یک محور ضربه زن در تماس است. اهرم ضربه زن که به محور ضربه زن وصل است در هر ضربه از حرکت های محور ضربه زن و به تبع آن از حرکت های سر آزاد میله پیچشی تبعیت می کند . بادامک در طی گردش خود اهرام زانویی را جابجا می کند به طوری که میله پیچشی به وسیله محور ضربه تحت فشار قرار می گیرد . اهرم ضربه در وضعیت پرتاب قرار می گیرد . میله پچشی تحت کشش باقی می ماند تا غلتک در طول خم اهرم بلغزد . سپس میله پیچشی ناگهان به وضعیت استراحت باز می گردد و از طریق محور ضربه اهرم ضربه و عنصر ضربه ، شتاب شدیدی به پرتاب ترمز روغنی که وظیفه کاستن از ضربه را بر عهده دارد. زمان ضربه به پرتابه که زمان پودگذاری است به وسیله تغییر زاویه پیچش میله از طریق جابجایی زاویه ای نقطه تکیه گاه که پنجره های تنظیم مناسبی دارد تنظیم می گردد.

سیکل پود گذاری ماشین های پروژکتایل:

زمانی که پروژکتایل در وضعیت پرتاب قرار می گیرد، سر پود به وسیله حامل پود نگه داشته می شود و توسط وسیله کشیدگی پود ، ترمز پود و چشمی که در نزدیکی بوبین تغذیه قرار گرفته است کنترل می گردد ؛ پس از اینکه گیره پروژکتایل سر نخ پود را گرفت ، حامل پود باز می شود ؛ پروژکتایل پرتاب می شود و از عرض دهنه عبور می کند و وسیله کشیدگی نخ و ترمز پود به گونه ای عمل می کند که تنش بر روی نخ حداقل باشد ( مراحل بحرانی ، مرحله شتاب اولیه و مرحله تو قف نهایی در جعبه جمع آوری می باشند) ؛ پروژکتایل از یک طرف حامل پود از طرف دیگر در وضعیتی قرار می گیرند تا لبه پارچه را درست کنند و اهرم وسیله کشیدگی باز شود تا کشش پود را تنظیم کند ؛ نخ به وسیله قیچی در سمت پروژکتایل بریده شود و پروژکتایل در زنجیره نقاله قرار می گیرد ؛ شانه به پود ضربه می زند و حامل پود به وضعیت اولیه خود باز می گردد و وسیله کشیدگی پود بیشتر باز می شود تا تکه نخ را پیدا کرده و آن را تحت کشش قرار دهد .

زمانی که پرتاب به ناحیه پرتاب باز می گردد ، سوزن های لبه ، سر پود را به داخل دهانه تار بعدی وارد می کند ( لبه توخورده ) و یک پرتابه جدید در وضعیت پرتاب قرار می گیرد .

ترمز پروژکتایل با کنترل الکترونیکی:

در ماشین های کنونی ترمز پروژکتایل به وسیله یک ریز پردازنده کنترل می شود که بدین ترتیب امکان افزایش بازده و کاهش هزینه های نگهداری فراهم می شود .

کار سیستم ترمز الکترونیکی متوقف کردن پروژکتایل در وضعیت مناسب بدون نیاز به دخالت دست است.

این عمل به وسیله یک لنت ترمز دوبله فوقانی و یک لنت ترمز ثابت تحتانی انجام می گیرد این مکانیسم به صورت زیر عمل می کند :

حسگرها و موقعیت پروژکتایل ها را در داخل مکانیسم جمع آوری و ردیابی کرده و اطلاعات دریافتی فرمان مناسب را به مغناطیس پله ها ارسال می دارد .

مغناطیس پله ای بر روی یک عنصر راهنما گیره ای عمل می کند و این عنصر به جابجایی لنت چنگکی فوقانی شدت ترمز کردن را تغییر می دهد .

حسگر رسیدن به موقع پروژکتایل به مکانیسم جمع آوری را کنترل می کند .

برد ترمز پود رایاصنعت

برد ترمز پود شرکت رایاصنعت

 

سه حالت امکان پذیر است :

وضعیت I ( پروژکتایل در وضعیت عادی ) : مختصات کنترل حسگرها و به وسیله پرتاب پوشش داده می شوند .

وضعیت II ( پروژکتایل نفوز زیادی کرده است ، ترمز ناکافی ) : مختصات کنترل حسگر پوشش داده نشده است.

وضعیت III ( پروژکتایل به قدر کافی نفوذ نکرده است ، ترمز بیش از حد ) : مختصات کنترل حسگر پوشش داده نشده است .

در حالت اول پردازنده پاسخ نمی دهد ، در حالت دوم و سوم به ترتیب باعث بسته شدن و باز شدن ترمز می شود به این ترتیب تعداد مراحل لازم برای آوردن مجدد پروژکتایل به وضعیت عادی را کنترل می کند .

شرکت فنی مهندسی رایاصنعت توانسته برد ترمز پود ماشین بافندگی سولزر مدل P7150 را تولید و روی ماشینهای بافندگی نصب کند،برای این محصول یک سال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش به مشتریان ارائه می گردد.جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید