مدل ها و ویژگی های ماشین های فرش بافی شونهر

شرکت شونهر آلمان یکی از بهترین تولید کنندگان ماشین آلات بافندگی فرش جهان است که با واردات این دستگاهها به ایران توانسته بازار خوبی را در اختیار بگیرد. این ماشین ها قادر است انواع فرش های ظریف، مدرن و فانتزی را تولید کند. آخرین مدل این ماشین ها Alpha 500 XHDC است که قادر است فرش ماشینی 1200 شانه ریزبافت و باکیفیتی تولید کند. تولیدات قبلی این شرکت مدل های آلفا 320، 360 و 400 است.

برای بافت گلیم و فریزبافی نیز شرکت شونهر مدل های ADR را دارد که این این دستگاه ها نسبت به بافندگی فرش ضعیف ترند و تولیدات با تراکم و شانه کمتر تولید می کنند.از دیگر دستگاه های این شرکت می توان به دستگاه HCP1 برای بافت فرش 700 شانه 8 رنگ ، دستگاه HCP2 برای تولید فرش 700 شانه 10 رنگ ، HLX ، CRX تولید کننده کریستال و 1500 شانه ، CTM تولید کننده شنل نام برد.

ماشین بافندگی شونهر

برد استارت استوپ دورنیر شرکت رایاصنعت

شونهر یا وندویل:

این شرکت کم رقیب توانسته رهبری تولید ماشین های فرش بافی دنیا را به عهده بگیرد و اگر بخواهیم دستگاه های شرکت شونهر را با دستگاه های شرکت وندویل مقایسه کنیم باید بگوییم که فرش های تولید شده با دستگاه شونهر دارای کیفیت و دقت بالاتری می باشد و فرش های تولید شده با دستگاه وندویل ، دارای ریزبافتی و ظرافت بیشتری است . از ویژگی های بارز این دستگاه ها ، سرعت بالا در تولید فرش است.

واردات ماشین آلات فرش بافی

ایرانی ها به دلیل اهمیت به کیفیت بافت فرش و عدم توانایی در ساخت دستگاه های پیشرفته تولید فرش، به واردات انواع دستگاه های فرش بافی از شرکت شونهر و وندویل روی آورده اند و با کمک این ماشین ها، الیاف باکیفیت و طراحی بهترین طرح ها و نگاره ها زیباترین و باکیفیت ترین فرش های ماشینی ایرانی را تولید می کنند.

واردات ماشین آلات برای کشور خروج ارز را در پی دارد اما برای تولید فرش های باکیفیت و جذب مشتریان کارخانجات تولید فرش ایرانی ناچار به وارد کردن این دستگاهها هستند.

 

دستگاه های فرش بافی شونهر و واندویل(بررسی و مقایسه از نقطه نظر سیستم تشکیل دهنده خاب ژاکارد)