سرپرست اداره کل صنعت،معدن و تجارت اصفهان گفت: صنعت نساجی از جهات مختلف برای این استان دارای اهمیت و نیازمند حمایت است و بطور حتم مسوولان باید با حمایت و همراهی فعالان این حوزه، مشکلات آنها را پیگیری کنند.

به گزارش ایرنا، امیرحسین کمیلی در جلسه انجمن نساجی استان افزود: نساجی بعنوان یکی از مادر صنعت‌های اصفهان محسوب می‌شود و از گستردگی بالایی در این استان برخوردار است و همانند فرش دستباف از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: مجموعه های بزرگ و توانمندی در زمینه صنعت نساجی در استان اصفهان وجود دارد که برند و شاخص هستند.

سرپرست اداره کل صنعت معدن و تجارت استان اصفهان اظهار داشت: مجموعه‌های کارگاهی نساجی فراوانی هم در این خطه فعال است که قشر وسیعی را به خود جذب کرده و اشتغال بسیاری را ایجاد کرده و بطور معمول این کارگاه‌ها معیشت قشر متوسط به پایین را تامین می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: میز صادرات نساجی کشور در اصفهان قرار دارد و این بعنوان حق این استان و بخوبی انتخاب شده است که باید با برنامه ریزی مناسب، بدرستی از این میز برای کل کشور استفاده کنیم.

کمیلی اضافه کرد: مسائلی که در این صنعت وجود دارد را باید طوری بررسی و تبیین کنیم که برکات آن شامل حال کشور شود و موجب ارتقای این صنعت شود.

 

صنعت نساجی اصفهان از جهات مختلف نیازمند حمایت و همراهی بیشتر مسوولان است

 

مهندسی معکوس برد الکترونیکی ماشین های بافندگی توسط شرکت رایاصنعت

 

وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز پیشنهادهای مشخصی ارائه شد، بیان کرد: این پیشنهادها برای اجرایی شدن باید مسیر قانونی خود را طی کنند و از طریق مصوبات شورای گفت وگو، ستاد تسهیل و حتی مجلس شورای اسلامی برای آنها اقدام کرد.

سرپرست اداره کل صنعت معدن و تجارت استان اصفهان افزود: برنامه ریزی برای تشکیل اولین جلسه میز نساجی در سال ۱۴۰۱ در حال انجام است و برنامه ریزی زمانبندی در این زمینه برای هر کدام از مصوبات ارائه شود.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی نساجی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: ۴۰ درصد صنایع نساجی ایران در استان اصفهان قرار دارد.

حبیب الله شاه کرمی افزود: ۲ هزار و ۲۴۰ پروانه نساجی در استان صادر شده است و از مجموع ۹ هزار پروانه صنعتی صادر شده در استان حدود ۲۵ درصد پروانه های صادره سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مربوط به نساجی است.

وی با بیان اینکه ۶ هزار بافنده کارگاهی و کارگری در استان اصفهان وجود دارد ادامه داد: صنعت نساجی در استان اصفهان بومی شده و جا افتاده است و با رواج این صنعت در این خطه، سایر کسب و کارها هم رونق دارند.

شاه کرمی با بیان اینکه صنعت نساجی بعنوان یک صنعت تاثیرگذار در استان اصفهان است اظهار داشت: ۷۵ درصد فرش ماشینی، ۶۰ درصد پارچه بافت شده، ۵۰ درصد الیاف مصنوعی، ۹۰ درصد باند و گاز و ۹۰ درصد روسری ایران در استان اصفهان تولید می شود.

جلسه انجمن نساجی استان با سرپرست اداره کل صنعت معدن و تجارت استان اصفهان و رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان در این اداره کل برگزار شد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، حدود ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال، صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌رود.

منبع:  ایرنا ، مجله کهن ژورنال