پروژه اورمک

افزایش بهره وری ماشین های بافندگی با نصب کارت دابی الکترونیکی

یکی از راه های افزایش تولید و بهره وری در محصولات نساجی استفاده از ماشین آلات بروز و پیشرفته می باشد.یکی از بزرگترین چالش های این صنعت عدم بروزرسانی و تجهیز نکردن ماشین آلات به علت تحریم است. از طرفی تولید محصولات متنوع و با کیفیت، جهت باقی ماندن در عرصه ی رقابت اجتناب ناپذیر می باشد.با اعتماد به شرکت های تولید داخلی در این رشته این امر امکان پذیر شده است.شرکت بافندگی اورمک در سال 99 توانسته ماشین های بافندگی خود را با دانش مهندسین ایرانی (کارت دابی الکترونیکی شرکت رایا صنعت اصفهان) ارتقا دهد .

شرکت اورمک با نصب کارت دابی الکترونیکی و درایور رزرو پود روی ماشین های دورنیر ، تولیدات خود را بهبود داده است .شرکت اورمک از 4 عدد کارت های دابی الکترونیکی شرکت رایاصنعت جهت بروزرسانی دستگاه های بافندگی خود استفاده نموده که منجر به افزایش تنوع و بهره وری در محصولات خود شده است.بخش دابی هر ماشین بافندگی از یک جعبه دنده و مگنت های متصل به لنگه ها در ماشین بافندگی، تشکیل شده است .

تعداد مگنت های فعال بسته به تعداد لنگه ها و تعداد پود هر پارچه متفاوت است.سیستم از یک برد درایور مگنت ها نیز تشکیل شده است.سیستم الکترونیکی دابی به دلایل زیر مراکز تولید را با چالش های جدی مواجه کرده است:

قدیمی بودن تکنولوژی ساخت، قطعات کمیاب، مشکلات حافظه، قدیمی بودن نرم افزار درایور و سخت بودن تعمیرات آن.

رایاصنعت با تکیه بر دانش بومی و اتکا بر متخصصان داخلی اقدام به طراحی و تولید این درایور نموده است.